De tijd gaat veel te snel... - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Romy Dongen - WaarBenJij.nu De tijd gaat veel te snel... - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Romy Dongen - WaarBenJij.nu

De tijd gaat veel te snel...

Door: Romy van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Romy

05 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Observatory

Molweni,

Oke de tijd gaat hier echt veel te snel, ik ben gewoon al begonnen aan mijn vierde stageweek. (OMG)
About my internship, s'morgens op het kantoor werk ik voor Michelle mijn stagebegeleidster, op het moment ben ik bezig met de Cycle tour van aanstaande Zondag, waar ik zelf ook aan ga deelnemen.
Daarnaast ben ik druk met het gala van de Amy Biehl Foundation waarmee ze veel geld kunnen inzamelen en daar draait het natuurlijk om zodat we zo veel mogelijk kinderen kunnen helpen.
Over een weekje komen 15 Nederlandse studenten drie weken helpen bij de afterschool programs en daar ben ik nu allemaal dingetjes voor aan het regelen zoals diner, lunch etc. ( for free offcourse)

Misschien als sommige mijn foto's op Facebook zien vragen ze zich af of ik ook nog wel stage loop?! Ja zeker! Het is niet alleen maar feest hier.
Afgelopen weekend heb ik heel wat uurtjes achter mijn laptop gezeten en zelfs een keer thuis moeten blijven voor mijn plan van aanpak voor mijn eindscriptie, ik moet natuurlijk wel afgestudeerd terug naar Nederland komen hé!

Oke waar ga ik beginnen, vorige week zaterdag ben ik met m’n blondie (Froukje) gaan winkelen in de waterfront. Ik was benieuwd naar dit beruchte/beroemde winkelcentrum. En oké het is een echt walhalla voor shopping addicts, heel veel merken en heel veel mooie winkels. Ohja en de supermarkt! Froukje en ik waren helemaal impressed hoe mooi de supermarkt daar was, er was echt alles!

Zaterdagavond ben ik naar het afscheidsfeestje geweest van Elise (van mijn stage) hopelijk komt ze terug in Juni! Daarna ben ik nog naar het huisfeestje geweest in Yellow house, waar Manon en Anne wonen, ook hier was het erg gezellig

Zondag zijn we met z’n allen (bowden house family) naar de pinguins gegaan en naar kaap de goede hoop, echt super mooi.
Maandag weer fris en fruitig op stage, ik leer echt heel veel van de mensen daar. Het is zo anders dan bij bedrijven in Nederland!
Ik merk ook dat de band met de kinderen van de after school programs steeds beter wordt, ze moeten gewoon even wennen en je leren kennen. Maar alle kinderen op mijn school zijn zo vrolijk en lief! ( kunnen de kinderen in Nederland nog een voorbeeld aan nemen)
Deze week heb ik het best wel druk gehad op stage. Zowel met werkzaamheden voor de Amy Biehl Foundation als met mijn eigen schoolwerk.

Gelukkig heb ik hele lieve huisgenootjes en zorgen we goed voor elkaar. Zo koken we vaak door de week met z’n allen of steken we lekker de braai aan. Een heel gezellig huis dus, ohja en m’n kamer, echt heeeeeel gezellig! Voel me er echt thuis ( ik zou zeggen, kom eens kijken!)
Afgelopen weekend heb ik flink gefeest! Vrijdag avond naar een super techno club en Zaterdag zijn we met een gezellige groep naar Kinky Disco geweest, top feestje!
Zondagmorgen vroeg uit de veren want Niels en ik zijn toen gaan trainen voor de tour, maar pfoe dat was zwaarder dan verwacht. Er stond zo onwijs veel wind dat ik bijna met m’n fietsje van de berg af waaide.

Deze week weer een drukke maar productieve stageweek gehad vol met verassingen ( elke keer weer)
Ik ben elke keer echt stil als we door de townships rijden en zie elke keer andere dingen en dan realiseer ik me echt hoe goed we het eigenlijk hebben! En daarmee bedoel ik niet alleen in Nederland ook hier in Kaapstad.
Mensen in de townships hebben vaak gewoon echt niets, en dan ben ik daar maar een paar uur en daarna gaan we gewoon weer naar huis en kunnen we eten en drinken wat we willen en hebben we allemaal onze eigen kamer enzo. (blijft nogsteeds een raar gevoel en dat zal het ook altijd blijven)
Deze week hebben Niels en ik best wel iets heftigs meegemaakt. We reden naar de townships met Easy ( een van de mannen die altijd met ons mee gaat naar de townships) en voor onze neus waren drie jongens aan het vechten. Nou nog geen 2 minuten later sprongen er 3 politie agenten uit hun auto en wilden de jongens bijna neerschieten. Ik was echt in shock maar blijkbaar was dit vrij normaal in de townships vertelde Easy dat als er gevochten wordt er meteen met het pistool gericht wordt.
Omdat ik steeds zo veel dingen zie en hoor op een dag ben ik savonds meestal ook echt heel erg moe. Maar ik vind mijn stage echt super dus dan is dat allemaal niet erg!

Dit weekend ga ik een beetje rustig aan doen want Zondag gaan Niels en ik de Cape Town Argus Cycle Tour fietsen, en aangezien het fietsen hier niet zo is als in Nederland denk ik dat dat best een goed idee is.
Zaterdag gaan we met z’n allen naar een rugby wedstrijd, heel veel zin in!
Ik ga afsluiten en een rood wijntje pakken.

Hele dikke kus Romy

  • 05 Maart 2015 - 20:55

    Anja:

    romy wat een leuke verslagen schrijf je. Echt super om te lezen . Veel succes zondag en geniet van de geweldige tijd die je nog hebt te gaan .

    Groetjes oet Remunj xx

  • 05 Maart 2015 - 23:37

    Fenna:

    Hoi Romy

    Super leuk om je verslag te lezen. Toen ik zelf in het buitenland zat, deed ik dat ook met deze site :) heel herkenbaar dat je zo moe wordt van alles dat je meemaakt. Ik zou zeggen, blijf het allemaal lekker 300 procent meemaken, dan doen wij dat hier in NL ook een beetje met jou :) Groetjes! !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Observatory

Romy

South Africa Internship

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 3799

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Reisverslagen Zuid Afrika

Landen bezocht: