Zuid Afrika - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Romy Dongen - WaarBenJij.nu Zuid Afrika - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Romy Dongen - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika

Door: Romy van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Romy

15 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Observatory

Hallo lieve mensen,

Wat is Zuid Afrika mooi zeg. Maandag ben ik begonnen bij de Amy Biehl Foundation, echt hele lieve collegaatjes en wat een mooie organisatie. S'morgens ben ik werkzaam op het kantoor om onderzoek uit te kunnen voeren voor mijn afstudeerscriptie en in de middag ga ik naar de townships voor het after school program.
Elise een meisje uit Australië werkt ook voor de Amy Biehl en is m'n maatje daar. Heel leuk meisje en ze heeft een hele grappige manier van koffie drinken. Koffie met melk en 2 mega lepels honing, haha. Elke keer als ze koffie gaat halen moet ik daar om lachen.

Maandag ben ik voor het eerst in de townships geweest ik was echt zooo moe maandag van al die indrukken. De kindjes die daar op school zitten zijn allemaal zo intens gelukkig met weinig, dat is echt super om te zien!
Dinsdag ben ik voor het eerst met de trein terug gegaan naar huis vanuit stage. (normaal ga ik met de auto, links rijden gaat me goed af gelukkig)
Maar die trein, maaaigod echt een chaos ongelofelijk. Niet echt fyn ofzo, maar wel goed om een keer gedaan te hebben.
Op stage doe ik nu voornamelijk werkzaamheden voor Michelle (zorgt voor de marketing en fundraising enzo), volgende week ga ik me meer richten op m'n eigen onderzoek.
De afwisseling met kantoor en after school program is echt leuk!
Vrijdag ben ik met Michelle en Sarah ( volunteer) naar een golfdag gegaan om spulletjes te verkopen en zo geld in te zamelen voor de foundation. Een hele mooie locatie. Na een paar minuutjes kwam ik erachter dat het een Nederlands golftoernooi was en heb ik met veel mensen over de organisatie gesproken. Was echt een super leuke dag!

Vrijdag ben ik naar Ultra Music Festival geweest, armin, hardwell, martin garix etc moesten er draaien, wat een feest! Totdat ik erachter kwam dat iemand mijn Iphone gestolen had :( Wat een domper.
Zo werd ik even met de neus op de feiten gedrukt dat ik nog beter op m'n spullen moet letten en het niet Nederland is. Maargoed shit happens.
Ik ben dus ook niet meer bereikbaar op mijn Nederlandse nummer.
Zaterdag zijn we lekker naar het strand geweest en s'avonds een Bowden House braai valentijns carnavals party gehad. Heel gezellig en daarna samen naar Club 31 een club op de 31ste verdieping van een gebouw, super mooi uitzicht dus, lekkere drankjes en hele goede muziek!
Vandaag beetje rustig aan gedaan want morgen begint de stage week weer.
Voor de gene die t interesseert nee ik heb nog niet op een fiets gezeten ( hurry hurry) om te trainen voor m'n tour die ik ga rijden over drie weken. Maar ben wel al een paar keer gaan rennen met Froukje om dat overheerlijke eten hier te verbranden, haha.

Dikke kus uit Kaapstad!



  • 15 Februari 2015 - 23:12

    Inge:

    Wat een ervaringen, top! Leuk geschreven reisverslag Romy, tof. Veel plezier in Kaapstad en vooral met de kinderen in de Town Ships.....ennnne die telefoon is te vervangen. Geniet van deze onvergetelijke tijd. Ben super grots op je xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Observatory

Romy

South Africa Internship

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 3816

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Reisverslagen Zuid Afrika

Landen bezocht: